Kindness is free

“KINDNESS IS FREE TO GIVE, BUT PRICELESS TO RECEIVE.”


Satu benda yang aku belajar dari kehidupan, kebaikan yang kita buat untuk orang lain, belum tentu dibalas dengan kebaikan dari orang tersebut. Kebaikan itu mungkin datang dari orang yang kita tak kenal dan mungkin dari seseorang yang pernah kita beranggapan buruk.

Ingat tujuan utama kita adalah akhirat bukan dunia. Teruskan berbuat baik, kita tidak tahu kebaikan mana yang diterima oleh Allah SWT. Kita tidak tahu kebaikan mana yang dapat menyentuh hati orang lain. Pandangan orang berbeza-beza.


Jika kita punya niat yang baik, Allah akan selalu mempermudahkan segala urusan kita. Tak ada satu kebaikan yang sia-sia. Setiap kebaikan yang kita buat memberi impak yang positif untuk diri sendiri. If you can't afford to do the great things, just do the small things in a great way. 

Just be an example, show kindness to bad people. Forgive people who don't deserve it. Your actions always reflect who you are. I've been searching for long the ways to heal myself, and I've found that kindness is the best way.

Comments

Popular posts from this blog

Never worry about it again

I'm the empthiness

There is no simple love stories